Polerowanie lakieru

Kiedy warto zdecydować się na polerowanie lakieru?

Jeśli nasze auto ma zmatowiały lakier będzie to znak, że trzeba o jego wygląd odpowiednio zadbać. Takim sposobem na przywrócenie doskonałego wyglądu będzie polerowanie powłoki lakierniczej samochodu.

Delikatny lakier samochodowy

Pewnie większość kierowców zdaje sobie sprawę z tego, że powłoka lakiernicza jest delikatna. Dlatego każdy kierowca doskonale wie, że do uszkodzenia powłoki nie wiele będzie trzeba. Lakier może również ulegać zniszczeniu przez jego złą konserwację. Czyszcząc nadwozie należy najpierw bardzo dokładnie je spłukać a potem wykonywać wstępne mycie przy użyciu piany aktywnej. Jeśli kamienie pojawią się miedzy lakierem a gąbką mamy pewne, że będą zarysowania.

 

 

Zamiast gąbki będzie można także zdecydować się na stosowanie rękawic z mikrofibry albo wełny. Na nich brud będzie się rzadziej osadzał. Nie można pod żadnym pozorem szorować lakieru, w celu usuwania uciążliwych zabrudzeń. Jeśli będziemy nadmiernie naciskać tarcie będzie się zwiększać i lakier będzie się niszczył. Warto także ograniczyć do minimum korzystanie z myjni automatycznych, ponieważ ich szczotki powodują, że pojawiają się zarysowania na lakierze.

Kiedy polerowanie będzie ma sens?

Lakier samochodowy składać się będzie z trzech warstw. Pierwsza z nich to podkład, który będzie się znajdował bezpośrednio na karoserii a zadaniem będzie ochrona przeciwkorozyjna i zwiększenie przyczepności dla następnych warstw powłoki. Za nadanie koloru nadwoziu odpowiada lakier bazowy. Na który nakładać się będzie powłokę ochronną, warstwę lakieru bezbarwnego. Głębokie uszkodzenia powstają między innymi na skutek uderzenia kamieni czy też często odsłaniają lakier podkładowy, a także blachę na karoserii. W takich wypadkach polerowanie nic nie będzie w stanie nam dać. Konieczne jest bowiem zabezpieczenie metalu i punktowe nałożenie lakieru zaprawkowego.

Jeśli rysy wyglądają na takie, które są płytkie a dodatkowo będą one widoczne wyłącznie w słońcu to znaczy, że tylko warstwa bezbarwna została uszkodzona. Tego typu skazy będzie można usuwać przez polerowanie. W praktyce będzie to po prostu starcie tej wierzchniej części lakieru bezbarwnego, co eliminuje większość zarysowań. Polerowanie nadaje się również do odświeżenia starego lakieru. Z biegiem czasu powłoka może stawać się bardziej matowa a to będzie związane z jej utlenianiem. Spolerowanie sprawi, że uda się odkryć świeżą warstwę lakieru i tym samym uda się uzyskać w aucie tą cenną estetycznie pierwotną głębię.

Polerowanie lakieru

Polerowanie ręczne czy maszynowe?

Polerowanie będzie można prowadzić ręcznie czy maszynowo. Niezależnie od tego jaki sposób wybieramy najważniejszą kwestią będzie dobra pasta polerska, która będzie mogła się różnić siłą ścieralności. Do polerowania ręcznego dobrze mieć odpowiednio mocne pasty, ponieważ siła nacisku rąk jest oczywiście mniejsza i dlatego nie będzie obaw o to, że lakier się uszkodzi.

Do usuwania głębszych rys niezbędna będzie również maszyna polerska. Jeśli nie mamy doświadczenia w polerowaniu to na początek jednak warto mieć delikatną pastę, która będzie nieco bezpieczniejsza. Podczas polerowania nie można również nadmiernie dociskać wirującego krążka, ponieważ będzie można usunąć zbyt grubą warstwę lakieru. Polerowanie z pewnością przyniesie nam wiele satysfakcji nawet początkującym osobom, które swoim autem chcą się zająć.