Poradniki i ciekawostki

Jak nałożyć powłokę ceramiczną na lakier?

Powłokę ceramiczną na lakier nałożyć można także samodzielnie. Zajmować będzie to kilka godzin, ale będzie taniej niż w warsztacie. Lekarstwem na miękki oraz cienki lakier może być właśnie powłoka ceramiczna, dzięki której ta wytrzymałość i odporność będzie zdecydowanie lepsza.

Dodatkowo brud nie będzie przywierał. Na rynku mamy wiele produktów, jednak większość przeznaczona będzie do użytku warsztatowego. Jeśli coś pójdzie nie tak to powłoka jest supertrwała i tylko papierem ściernym się ją usunie.

Producenci kosmetyków samochodowych mają w ofercie coś dla amatorów zaawansowanych produktów, które można także samodzielnie nałożyć. W przypadku, gdy coś idzie nie tak będzie można ją usunąć bez papieru ściernego.

Powłoka ochronna

Praktycznie większość powinna sobie poradzić z nałożeniem takiej powłoki ochronnej. Odróżnić jednak trzeba ceramiczną powłokę od wosku. Powłoka nie będzie się przyklejać jak wosk, ale zaczyna reagować z lakierem i tworzy skorupę. W wielu nowych autach najlepiej będzie taką powłokę nałożyć zanim wyjdzie się na ulicę pierwszy raz. Auta z Japonii mają powłokę lakieru o grubości do 80 mikronów i jak to się zarysuje to niestety już będzie nie do uratowania. Auta z Niemiec czy Francji może mają tą powłokę nieco grubsza, ale nadal miękką i niestety to narażenie na rysy będzie cały czas znaczące. Dlatego warto wybrać powłokę, jej nałożenie będzie łatwe, ale warunkiem jest usunięcie wszelkich niedoskonałości nim powłokę się nałoży.

Jak to zrobić? Oto 4 etapy naszej pracy.

Gdy mamy już umyte auto będzie można obejrzeć bardzo dokładnie lakier, musimy sprawdzić w jakim stopniu będzie porysowany, zmatowiały, szukamy głębokich zanieczyszczeń na dolnych częściach błotników czy też uszkodzeń na dachu oraz na masce, plam które się nie zmyły. Potem będzie można zdecydować czy tylko czyszczenie czy również polerowanie.

Poprawki lakiernicze

Z lakieru usuwamy zanieczyszczenia wbite na stałe. Najlepiej zastosować będzie glinkę lakierniczą. Można także postawić na środki chemiczne takie jak pasta do czyszczenia lakieru.

Polerowanie

Polerowanie to zalecany etap, który można zrobić ręcznie, ale nie będzie obowiązkowy. Chodzi o to, by lakier sam z siebie był gładki i błyszczący a nie tylko przez przygotowaną powłokę, którą będzie pokrywany. Im lepiej będzie polerowany tym auto lepiej wygląda. To jednocześnie to co najwięcej czasu będzie nam zajmować.

Nakładanie ostatecznej powłoki to czynność, która będzie wymagać instruktarzu, przynajmniej przeczytania instrukcji oraz skupienia się. Jest to jednak sprawa stosunkowo prosta, dlatego nie ma się co obawiać.