- Poradniki i ciekawostki
- 31 stycznia 2022
Coda - pierwszy elektryczny samochód z Chin
Pojazdy elektryczne są przyjazne dla środowiska, łatwe w utrzymaniu i bardziej ekonomiczne niż pojazdy konwencjonalne (napędzane silnikami spalinowymi). Z tego powodu stają się one potencjalną alternatywą dla nieodnawialnych zasobów paliwowych. Indyjski rząd również, niedawno, przydzielony budżet Rs.75 crore do promowania samochodów elektrycznych w Indiach. Rząd ogłosił również 6% ulgę w podatku akcyzowym na wszystkie zielone samochody. Najwięksi producenci samochodów pracują nad tą technologią, jednak to Japończycy są najbardziej proaktywnymi graczami w tej dziedzinie. Chińska firma - Coda Automotive - również wprowadziła w pełni elektryczny samochód w 2012 roku.
Coda, pierwszy elektryczny samochód z Chin, to czterodrzwiowy elektryczny sedan. Pojazd został pierwotnie wyprodukowany przez amerykańską firmę Coda Automotive, która opracowuje systemy baterii litowo-żelazowo-fosforanowych dla samochodów i zastosowań użytkowych związanych z magazynowaniem energii. Coda Automotive kilkakrotnie zmieniała harmonogram dostaw pojazdu, aby zapewnić jego jakość. Ostatecznie samochód został wprowadzony na rynek w marcu 2012 roku w Stanach Zjednoczonych. Jednak 78 egzemplarzy pojazdu zostało skarconych z powodu problemów z poduszkami powietrznymi i natychmiast wycofanych z rynku. Firma złożyła wniosek o ochronę przed bankructwem w maju 2013 roku, a następnie sprzedała swoje resztki aktywów do Club Auto Sales i Ready Remarketing.
Coda została zaprojektowana przez włoską firmę projektową i inżynieryjną Pininfarina. Pojazd zadebiutował na świecie w 2004 roku na Beiging Auto Show. Firma zmodyfikowała swój istniejący pojazd z silnikiem benzynowym, Hafei Saibao, aby obniżyć koszty produkcji samochodu elektrycznego. Podwozie elektrycznego sedana, które uzyskało certyfikat FMVSS, zostało zmodyfikowane w celu poprawy bezpieczeństwa.
Napęd Cody stanowi system baterii litowo-jonowo-fosforanowo-żelazowych (LiFePO4) o pojemności 31 kWh, największy w segmencie, który zapewnia certyfikowane przez EPA łączne zużycie paliwa na poziomie 73 miligramów, czyli 31,03 kmpl. Posiada elektroniczne ograniczenie prędkości do 85 mph (137 km/h). Według amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA), zestaw akumulatorów samochodu elektrycznego, 31 kWh litowo-jonowo-fosforanowy (LiFePO4), oferuje zasięg 88 mil (142 km).
Ten system baterii jest wspomagany przez aktywny system zarządzania termicznego, który, jak twierdzono, zapewnia bardziej niezawodny zasięg i lepszą trwałość baterii niż inne pojazdy elektryczne z bateriami. Posiada on pokładową ładowarkę o mocy 6,6 kW, która ładuje pojazd szybciej niż Chevrolet Volt i Nissan Leaf. Wyposażony w czarne felgi, chromowane klamki drzwi i lusterka boczne oraz metaliczne lakiery zewnętrzne, sedan wygląda bardzo ekskluzywnie.
W wyposażeniu standardowym znajdują się takie elementy jak radio z dotykowym odtwarzaczem CD, skórzane fotele, siedzenia z ekologicznej tkaniny oraz system nagłośnienia o podwyższonej jakości. Samochody Coda są ładowane z dużą ilością funkcji bezpieczeństwa, takich jak system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS), 6 poduszek powietrznych, elektroniczna kontrola stabilności (ESC) z kontrolą trakcji, system bezpieczeństwa dzieci i pasy bezpieczeństwa z napinaczami. Coda była oferowana z 3-letnią / 36.000 mil ograniczoną gwarancją, podczas gdy silnik i obie opcje pakietów baterii zostały udostępnione z 5-letnią / 60.000 mil i 10-letnią / 100.000 mil ograniczoną gwarancją, odpowiednio. Mamy kilka samochodów elektrycznych w Indiach, takich jak Mahindra Reva e2o, Toyota Prius itp.
Więcej na: http://kosmetykisamochodowe.edu.pl
Najnowsze Artykuły
- Poradniki i ciekawostki
- 24 sierpnia 2023